Weekbladen blijven fors lezers verliezen

De cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) kleuren opnieuw rood voor de Nederlandstalige weekbladen in België. Op enkele uitzonderingen na tekenen die allemaal verlies op. De CIM-cijfers hebben betrekking op de periode van juli 2012 tot juni 2013.

De Nederlandstalige weekbladen verkochten in die periode 6,897 miljoen nummers. Dat is 3,16% of 224.946 exemplaren minder dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Het zijn opnieuw P-Magazine (-23% tot 34.854), Joepie (-19% tot 48.396) en Humo (-18% tot 150.232) die het zwaarste in het rood gaan. Zowat alle grote weekbladen in Vlaanderen verkochten minder, behalve Primo TV Gids dat 9,5% vooruit ging naar 102.332 exemplaren.

Tv Familie/Blik verloor 14,5% en daalde tot 90.635 exemplaren. Flair en Story gingen 13% achteruit tot respectievelijk 94.879 en 136.613 exemplaren.

Knack moest 5,8% prijsgeven en klokt af op 104.542. Kerk en Leven daalde 7,4% en komt uit op 295.614 exemplaren.

Meest gelezen